Retriever tekee media-analyysin vallankumouksen

Media-analyysiraportit ovat olleet samanlaisia vuosikaudet. Nyt Retriever tuo analyysin digiaikaan Retriever Insights -palvelullaan. Projektipäällikkö Erik Hörnfeldt kertoo, miten tämä tulee hyödyttämään asiakkaitamme.

Mitä uusi Retriever Insights -palvelu tarkoittaa?

Kuvateksti: Erik Hörnfeldt, projektipäällikkö Retriever Insights -palvelun kehitykselle on ollut media-analyytikko Retrieverissä vuodesta 2012.

”Se tarkoittaa, että asiakkaamme voivat nyt saada mediatiedon ja -analyysin digitaalisessa muodossa. He voivat mennä palveluun ja tarkastella dataa, klikata interaktiivisia elementtejä ja pureutua artikkeleihin tilastojen takana. Media-analyysit on aiemmin toimitettu staattisina raportteina, joten tällä muutoksella tulee olemaan suurin merkitys asiakkaillemme.”

Mitä hyötyjä digitaalinen analyysi tuo?

”Se visualisoi analyysin taustalla olevan datan ja herättää sen eloon. Asiakkaat voivat pureutua syvemmälle mihin tahansa tilastoon kuin aiemmin on ollut mahdollista. Tämä antaa mahdollisuuden vetää paljon tarkempia johtopäätöksiä siitä, miten viestintä toimii. Jos haluat tietää kampanjasta, jonka teit vaikkapa vuosi sitten, voit klikata kampanjaa koskevaa dataa ja lukea sitä koskeneet artikkelit.”

Kuinka asiakkaat voivat hyödyntää palvelua sisäisesti?

”Suuret organisaatiot, jotka tarvitsevat työkalun jossa työstää tietoa yhdessä ja viestiä siitä sisäisesti, saavat palvelusta suuren hyödyn. Retriever Insights mahdollistaa tiedon jakamisen. Henkilöstö voi mennä palveluun ja kommentoida tai korostaa tärkeitä mediatiedon osia ja näin jakaa omat johtopäätöksensä.”

 

Kuusi hyötyä digitaalisesta media-analyysistä Retriever Insights -palvelussa

  • Työkalu herättää aiemmin staattiset raportit eloon. Se yksinkertaisesti avaa paremmin datan media-analyysin takana.
  • Työkalu on interaktiivinen. Voit navigoida eri osien välillä ja lukea artikkeleita, joihin analyysi perustuu. Näin voit vetää parempia johtopäätöksiä viestintäsi tueksi.
  • Asiakkaat voivat valita kuinka usein he haluavat analyysin toimitettavan – ei enää kerran kuussa toimitettuja staattisia raportteja.
  • On mahdollista saada reaaliaikaista dataa ja vetää siitä johtopäätöksiä. Laadulliset analyysit, joita Retrieverin analyytikot tekevät, toimitetaan kuitenkin edelleen sovituin aikavälein jokaiselle asiakkaalle.
  • Nyt on mahdollista tuoda uusia tietolähteitä ja ulkopuolista dataa osaksi analyysiä.
  • Palvelu mahdollistaa datan ja analyysien jakamisen organisaation sisällä. Voit myös itse lisätä kommentteja ja korostaa tärkeitä havaintoja joihin haluat muiden kiinnittävän huomiota.”

 

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä Retrieverin yhteyshenkilöösi niin kerromme mielellämme enemmän digitaalisesta analyysistämme. Jos et ole asiakas, ota meihin yhteyttä tästä.