Webinaari: Megatrendit mediaviestinnässä 20.10.

Ilmoittaudu

 

Megatrendit, kuten kaupungistuminen, ympäristönsuojelu ja ilmastonmuutos, kuluttajien kasvava terveystietoisuus, yhteiskunnan polarisaatio eli kasvava kuilu hyvä- ja vähäosaisten välillä, sukupuolten välinen tasa-arvo sekä rasismin kitkeminen, vaikuttavat yhteiskuntaamme ja arkeemme. Miten ne näkyvät median uutisoinnissa? Entä miten ne ohjaavat uutistoimitusten journalistisia valintoja?

Tämä webinaari antaa sinulle näkökulmaa siihen, miten huomioida ja hyödyntää mediassa jylläävät megatrendit organisaatiosi viestinnän suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Tervetuloa STT Viestintäpalveluiden ja Retrieverin yhteiseen webinaariin!

Ohjelma ja puhujat

9–9.30 Megatrendit ja mediaviestintä, Jaakko Kilpeläinen

Jaakko Kilpeläinen on joukkoviestinnän tietotaitaja, jolta ilmestyi menneenä kesänä kirja Ansaittu julkisuus – kaikki olennainen mediaviestinnästä. Tamperelainen Kilpeläinen on työskennellyt niin tiedottajana kuin toimittajanakin ja pyörittää nykyään omaa pientä Näkyy ja Kuuluu -viestintätoimistoaan.

9.30–10.30 Ratsasta uutisilmiöillä ja saa äänesi kuuluviin, Tuukka Hanhiniemi ja Laura Kolu

Uutisilmiö on kuin syysmyrsky joka voi paisua hurrikaaniksi. Miltä uutisilmiöt ja megatrendit näyttävät lukujen valossa? Miten hyödyt niiden tunnistamisesta ja saat toimitukset tarttumaan viesteihisi?

Tuukka Hanhiniemi toimii media-analyytikkona Retrieverillä. Hanhiniemen työpäivät kuluvat medianäkyvyyden analysoinnin ja viestinnän mittaamisen parissa, ja hän palvelee asiakkaita eri aloilta pörssiyrityksistä kuntiin ja järjestöihin.

Laura Kolu työskentelee toimituspäällikkönä STT:n uutistoimituksessa. Kolun tehtävänä on tunnistaa ne isot uutisaiheet, joista Suomi seuraavaksi puhuu.

Haastattelijana toimii STT Viestintäpalveluiden asiakaspäällikkö Jatta Heikkinen, joka on journalistitaustainen mediaviestinnän ammattilainen.

Ilmoittaudu