Lehdistö

  • Alma Talentin medioiden tilaajasisällöt Retrieverin mediaseurantaan

    Retriever Oy ja Alma Talent Oy ovat sopineet yhteistyöstä, jossa Retrieverin asiakkaat saavat kaikki Alma Talentin medioiden journalistiset verkkosisällöt mediaseurantaansa. Retriever on ensimmäinen mediaseurantayritys, jolle Alma Talent tarjoaa mahdollisuuden indeksoida kaikki verkkosisältönsä.

    Lue lisää
  • Media-analyysi: Poliitikot johtavat mediakeskustelua Suomessa, Ruotsissa taas viranomaiset

    Koronviruksen käsittely mediassa jatkuu vilkkaana niin Suomessa kuin muissa pohjoismaissa. Retrieverin media-analyysi tutki koronauutisoinnista eniten mainintoja keränneet henkilöt. Suomen ja Ruotsin välillä esiin nousee merkittävä ero keskustelun johtohenkilöissä. Ruotsissa keskustelun johtajina korostuvat viranomaiset, Suomessa taas poliitikot.

    Lue lisää
  • Retriever avaa asiakkailleen pääsyn maksumuurien taakse

    Mediaseuranta ja -analyysitoimisto Retriever avaa asiakkailleen pääsyn maksumuurien takaisiin artikkeleihin. Taustalla on tehty yhteistyösopimuksia mediatalojen kanssa, jotka saavat Retrieveriltä hyvityksiä luetuista artikkeleista. Ensimmäisenä mukana ovat Sanoman ja Keskisuomalaisen verkkomediat.

    Lue lisää
  • Koronavirus mainittu suomalaismediassa jo yli 36 000 artikkelissa – uutisoinnin painopiste siirtynyt Kiinasta kotimaahan

    Koronavirus on mainittu suomalaisessa toimituksellisessa mediassa tänä vuonna jo yli 36 000 kertaa, selviää mediaseuranta- ja analyystoimisto Retrieverin analyysistä. Uutisoinnin tahti on kasvanut tasaisesti muutaman uutisen viikkotahdista tämän viikon yli 12 000 uutiseen.

    Lue lisää
  • Mediaseurantakonserni Retrieverille uusi hallitus

    Lehdistötiedote 18.2.2020. Mediaseurantakonserni Retrieverin emoyhtiö Retriever AB saa uuden hallituksen. Tavoitteena on tukea yritystä uudessa kehitysvaiheessa jossa se keskittyy kasvuun ja kansainvälistymiseen.

    Lue lisää
  • Retriever ostaa sosiaalisen median hallintaan erikoistuneen startupin RelationsDeskin

    – Kauppa tulee entisestään vahvistamaan Retrieverin voimakasta kasvua Suomessa, arvioi Retriever Suomen toimitusjohtaja Mika Roman. Mediaseuranta ja -analyysitoimisto Retriever ostaa […]

    Lue lisää
  • Leijonat vei voiton Eurovaaleista medianäkyvyydessä

    Leijonat vei sunnuntain ja maanantain mediakisassa pidemmän korren Suomen uusista mepeistä. Leijonien pelaajat ja päävalmentaja Jukka Jalonen mainittiin mediassa 4 592 kertaa vastavalittujen meppien kerätessä 3 492 mainintaa. Leijona-kapteeni Marko Anttila nousi kyseisen tarkastelujakson kärkinimeksi 785 maininnalla. Mepeistä eniten näkyvyyttä saivat Eero Heinäluoma (405 mainintaa) sekä Laura Huhtasaari (333 mainintaa).

    Lue lisää
  • Laura Patrikainen ottaa vastuulleen Retrieverin Suomen myynnin

    KTM Laura Patrikainen on ottanut vastuulleen mediaseuranta ja -analyysitoimisto Retriever Suomi Oy:n myynnin helmikuun alusta lähtien. Hänet on samalla nimitetty yrityksen johtoryhmän jäseneksi. Hän raportoi suoraan toimitusjohtaja Mika Romanille. Ennen siirtymistään Retrieverille Patrikainen on tehnyt pitkän uran Nasdaqilla vaativissa B2B myynnin tehtävissä.

    Lue lisää
  • Sote ohitti medianäkyvyydessä Trumpin, presidentinvaalit ja olympialaiset

    Suuri maakunnallinen kiinnostus nosti sotevyyhdin alkuvuoden uutisoiduimmaksi aiheeksi. Toiseksi eniten media kirjoitti Donald Trumpista ja kolmanneksi uutisoiduimmaksi aiheeksi kiri PyeongChangin talviolympialaiset. Sosiaalisessa mediassa reagointia herätti alkuvuonna eniten Seuran selvitys Juha Sipilän sidonnaisuuksista.

    Lue lisää
  • Retriever vahvistaa media-analyysitiimiään

    Eevi Alanissi Retrieverin analyysitoiminnan vetäjäksi. Liiketoiminta kasvaa voimakkasti.

    Lue lisää